Handelsbetingelser

1. Generelle oplysninger

iMobile v/Oliver Hallberg

Mailadresse: Kontakt@Smartu.dk

CVR-nummer: 38022660

I tilfælde af udsolgte varer, leverandørsvigt eller udskudt leveringstid bestræber Smartu.dk sig på hurtigst muligt at informere kunden herom, samt hvordan parterne kan løse sagen – f.eks. ved kreditering af købet, eller rådgivning til at finde en lignende vare i Smartu.dk udvalg.

 

Prisfejl:

Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er Smartu.dk ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

2. Betaling

Mulige betalingsmuligheder:

VISA

Mastercard

Apple Pay

Google Pay

Mobile Pay

Vi tager hverken kortgebyrer for privat- eller erhvervskunder.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

3. Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-4 dage.

Leveringsområde: Vi leverer kun varer i Danmark.

Smartu.dk afsender varer med følgende: GLS Hjemmelevering, GLS Pakkeshop, DAO Hjemmelevering og DAO Pakkeshop.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.

Prisen vil blive beregnet ud fra vægt og værdi og vil altid fremgå ud fra den valgte mulighed i checkout.


Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke fra vores lager og hjem til dig.

 

4. Erhvervskøb

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

Ingen fortrydelsesret

12 måneders reklamationsret

Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning

Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrernes størrelse

du betegnes som erhvervskunde, når du vælger levering til erhverv og/eller har indtastet firmanavn i forbindelse med din ordre.

eventuelle ekstra opkrævninger, vedr. din forsendelse, som måtte blive pålagt Smartu.dk, for omdirigering af pakker fra erhverv eller PakkeShop eller lignende, vil blive efterfaktureret direkte til erhvervskunden.

Disse opkrævninger bliver pålagt, hvis du som erhverv, ikke overholder kravene til at modtage erhvervsforsendelser. Fx. Hvis der ikke er nogen hjemme i det givende tidsrum eller der ikke benyttes fuldmagt.

 

5. Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre en længere fortrydelsesret er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dages periode starter den dag hvor ordren er leveret. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail Kontakt@Smartu.dk hvortil standardfortrydelsesformularen bedes være udfyldt og sendt med (jf. formularen nederst i handelsbetingelserne). Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

 

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

•Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

•Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

•Køb foretaget som erhvervsdrivende

•Levering af varer, som på grund af deres natur bliver blandet sammen med andre varer ved leveringen, og ikke kan skilles af igen

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for fx meget store ordre.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 599 kr.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder)

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:


Smartu.dk

Storkeløkken 51

5270 Odense N

Danmark

Vi modtager ikke pakker, som er afsendt på efterkrav.

Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshops, udleveringsteder eller ligende.

Vi opfordre på det kraftigeste, til at benytte GLS til alle returforsendelser.


6. Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Smartu.dk i rimelig tid efter du har opdaget fejlen.

Reklamationsretten dækker ikke fejl, som skyldes forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Smartu.dk dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Skulle det mod forventning, vise sig at produktet ikke er behæftet med fejl, forbeholder Smartu.dk sig retten til at opkræve og eller fratrække omkostningerne for returforsendelsen, i et eventuelt krediteringsbeløb.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

 

Returformular kan findes her

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Smartu.dk

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, hvis du ikke allerede har informeret os på anden vis.

 

Bemærk, at der ydes 12 måneders reklamationsret til erhvervskunder.

 

7. Persondatapolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

 

For at du kan indgå aftale med Smartu.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

. Navn

. Adresse

. Telefonnummer

. E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Smartu.dk og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for Smartu.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Smartu.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kontakt@Smartu.dk.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på Smartu.dk er iMobile v/Oliver Hallberg

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@Smartu.dk

 

 

Cookies

Smartu.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

 

8. Klageadgang

Ved klage skal vores e-mailadresse angives: Kontakt@Smartu.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).

For EU-borgere uden for Danmark skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.

ec.europa.eu

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Brug denne formular ved returnering: Klik her

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08/09 2021